Top 15 # Xem Nhiều Nhất Nhung Pha Troll Team Trong Lol / 2023 Mới Nhất 12/2022 # Top Like | Beiqthatgioi.com

Troll Trong Lmht Lol Có Nghĩa Là Gì? / 2023

Nhiều người thắc mắc bài viết hôm nay sẽ giải đáp điều này.

Nhưng bên cạnh đó có những người chơi có những kỹ năng thượng thừa cho dù họ lên trang bị không giống ai những họ vẫn có thể mang lại lợi ích cho đồng đội cũng như đi đến chiến thắng hoặc những người luôn tìm kiếm ra tạo ra những phong cách lên đồ mới để thích hợp với trận đấu hơn chẳng hạn.

Bạn chưa biết: ? +

Troll thường là đặt mục đích vui vẻ lên trên tất cả không quan trọng thắng thua và kiểu troll có thể xuất hiện ở tất cả các đấu trường từ chế độ Aram, Đấu thường cho tới Đấu xếp hạng. Việc troll khiến cho bản thân bạn vui vẻ nhưng đối với người khác thì nó là việc khác, cũng như nếu đồng đội của mình đang trong chuỗi Xếp Hạng nếu bạn troll thì bạn thấy vui nhưng đối với họ thì nó là trận đấu quan trọng. Do đó việc “troll” là điều không cần thiết trong trận đấu, nếu bạn cùng đồng đội thắng trận đầu thì cả đội đều vui vẻ thì việc gì mà bạn phải vui 1 mình trong khi 4 người còn lại ấm ức và tức tối.

Những cách nhận dạng đồng đội troll team:

– Feed mạng cho đối phương – Tranh giành những lane đường và giành quái với đồng đội – Không hỗ trợ đồng đội dọn quái rừng lúc đầu game – Có thói quen không lên trang bị khởi đầu trận đấu – Thoát khỏi game khi chưa vừa xuất hiện lính – Không quan tâm đồng đội cần trợ giúp chỉ đứng im nhìn – Những kiểu test tướng bla bla … – Không cùng đồng đội đưa ra chiến lược, ban/pick tướng – Lên một trang bị trong túi đồ – Giành tướng khi khi đang chọn tướng – Quấy rối đồng đội trong lúc họ biến về bệ đá cổ ( Ví dụ như Trundle đặt cột băng, hoặc Tahm Kench nuốt đồng đội)

Qua bài viết của chúng tôi có giúp ích được gì cho các bạn không, cảm ơn đã theo dõi bài viết.

Hướng Dẫn Cách Chơi Vị Tướng Zip Troll Team Bá Đạo Trong Liên Quân Mobile. / 2023

Zip Là vị tướng có khả năng Bóp đồng đội và Troll team bá đạo nhất trong liên quân Mobile. Zip với khả năng cứu đồng đội từ cõi âm trở về thoát chết trong đội hình đối phương. Nhưng với những pha dùng chiêu cuối không hợp lý mang cả đội hình lăn vào trụ đối phương thì cả team tan vỡ là một điều không thể tránh khỏi khi bị Zip bóp.

I. Chiêu thức và thứ tự nâng chiêu dành cho Zip

1: chiêu thức

Nội tại : Béo đô đô – Zip chuyển mình sang trạng thái béo phì, phình to mập mạp giúp bản thân miễn thương và gây sát thương phép cho kẻ địch lân cận . Quái rừng và lính sẽ phải chịu gấp đôi so với tướng.

Chiêu 1: Ác hận – Zip tung chiêu về phía trước chỉ định gây sát thương phép và làm choáng mục tiêu. Các mục tiêu khi bị dính chiêu sẽ phải chịu thêm sát thương khi đánh Zip đánh thường. Nếu trúng 2 kẻ địch khi xa nhau sẽ làm choáng. Dính 1 kẻ địch sẽ bị làm chậm .

Chiêu 2: Khí thôn- Zip vận chiêu giúp bản thân mình phình to lên và hút quái rừng, lính đồng đội vào bụng. Khi Zip hút giúp Zip được hồi máu,sau khi đồng đội thoát ra ngoài đồng đội sẽ nhận được 1 lớp giáp ảo. Trong thời gian Zip dùng chiêu. Zip mất đi khả năng khống chế và đánh thường. Zip hút được nhiều đồng đội càng được hồi máu nhiều.

Chiêu 3: Lăn lông lốc – Zip hóa thành 1 quả bóng lăn đi theo hướng được chỉ định những kẻ bị dính phải trên đường lăn sẽ bị hất tung. Trong thời gian lăn Zip được miễn khống chế. Thời gian lăn càng ngắn thì Zip hồi chiêu cuối càng nhanh.

2: thứ tự nâng chiêu

II. Bảng ngọc và cách lên đồ cho Zip

1: Bảng ngọc.

Ngọc đỏ 10 viên máu tối đa / giáp

Ngọc tím 10 viên máu tối đa / hồi máu.

Ngọc xanh 10 viên máu tối đa / hồi chiêu.

2: cách lên đồ

Trang bị dành cho Zip đi Support như sau: Đại địa thần khiên – giầy kiên cường – khiên huyền thoại – giáp Gaia – giáp thông khổ – khiên thất truyền.

III. Cách combo và cách chơi Zip hiệu quả

1: cách combo của Zip

Combo dành cho Zip như sau: dùng chiêu 1 làm choáng kẻ địch rồi dùng chiêu 2 nhấp nháy để tạo giáp cho đồng đội và truy đuổi kẻ địch. Nếu đối phương vẫn chạy được thì dùng chiêu cuối đuổi theo để khống chế kẻ địch.

Còn khi đồng đội bị đối phương truy đuổi muốn tẩu thoát thì dùng chiêu 1 làm choáng kẻ địch rồi dùng chiêu 2 nuốt đồng đội và dùng chiêu cuối lăn chạy .

2: cách chơi.

Ở giai đoạn đầu trận Zip có thể di chuyển sang rừng đối phương để phá rừng đối nếu bạn đủ khả năng tẩu thoát. Còn nếu bạn không tự tin bạn có thể đi ra thẳng cùng xạ thủ để ôm trụ pham.

Về giữa và cuối trận Zip nên đi sát với xạ thủ để bảo vệ xạ thủ tránh bị đối phương bắt trong những pha di chuyển. Zip với chiêu cuối có khả năng mở giao tranh và văng trụ cực kỳ tốt với chiêu cuối của mình.

IV. Cách Khắc chế Zip

Chọn các tướng có kỹ năng làm choáng từ xa như: Alice – Gildur – Baldum. Để đối đầu với Zip hạn chế đi sức mạnh của Zip.

Best Clash Team Comps And Counters Recommended By A Lol Coach / 2023

How to Play the Best Clash Team Comps (+How to Counter Them)

Hey all! To help prepare you and your teammates for Clash, we’re recommending team comps dominate your bracket. The team comps have varying playstyles so you can find the best fit for your squad. The recommendations are made by our expert, Flaress, who currently coaches at the collegiate level and has been coaching/competing for nearly 4 years. For each team comp, we’ll have a set of five ideal champions along with alternatives in case some of the champs get banned or picked by the enemy team.

New Comps (added Patch 10.9)

It’s your Jungle expert Flaress back yet again and it’s been far too long since our last Clash Comps rundown. The meta has definitely shifted over the last couple of months so we’ve got some new comps for you and your Clash-mates.

Before I start you should keep in mind a few things:

If any of these picks got picked or banned away from you, consider picking up our recommended alternative picks that should round out the comp similar to what was taken away.

The draft doesn’t usually go the same way every time and especially doesn’t compare to what you’d see in LCK, LPL, LEC, or LCS. So taking things earlier or later really depends on who you’re facing and can be decided on during your scouting phase.

1. Teamfighting with strong solo laners

Starting off, we have a well-rounded teamfight comp that utilizes the strength of the solo laners early and falls back onto a strong scaling ADC as a contingency plan.

Can you just picture a fed Aatrox getting reset after reset with a Black Shield and a Yummi attached to him?

And surely you remember the ease of execution of the Taliyah + Pantheon combo that was popularized not too long ago.

Well, if you take that one step further you got Morgana Jungle subbing in for Tal.

Morg’s definitely going to throw a wrench in your opponent’s draft strategies as she can be flexed mid and support and if you’re unsure of how to play her in the Jungle, I conveniently made a video covering it not too long ago *cough * cough*.

Look to use the priority and kill pressure from the mid + jungle duo to impact and snowball your top and bot lanes.

Morg can negate CC from her Black Shield and enable the team to go HAM.

Ezreal and Yummi have a safe, yet strong laning phase that ascends past God Tier of brokeness.

Overall, your win condition is to play around your mid & top side early while your bot lane looks to play it cool and scale.

It’s alright to forfeit the first Dragon if it means you secure Rift Herald for your mid or topside for platings.

How to Counter

Olaf will just run Morgana over like a bug on the side of the highway thanks to his R.

Anivia will never let Pantheon get on top of her once she’s 6.

Finally, Kalista + Blitz combo punishes the Yummi/Ezreal combo much harder than other bot lane duos thanks to their gap closing and lockdown.

2. Lockdown + Scaling

Next up is an amazing scaling + lockdown comp that remains strong in the early and mid-game.

A minus ten movement speed nerf isn’t gonna put the nail in the coffin with Karthus Jungle. Your clear is still going to be exceptional and when you have the likes of Lissandra and Maokai to root your targets for free Q’s, it’s night time for your enemies.

Lissandra recently got a nice buff to her waveclear which will help her have more favorable roam timers and priority in lane to assist Karthus for scuttles and neutral objectives.

In the bot lane, you have fasting Senna paired with Maokai who is a great counter to the many melee champions in the game at the moment.

Lastly, does Garen really need an explanation? Press Q, Spin-to-win, yell DEMACIA, make the enemy top laner rage in all chat. EZPZ.

Your win condition revolves around not allow your Karthus to be invaded with this comp.

You’ve got a great lockdown from your Maokai and Lissandra for your Karthus and Senna to dish out plenty of damage while also having good tankiness from Garen and Maokai.

Just play safe, scale, and fight on item spikes or when Karthus Ult is available.

So pretty much if you don’t hiccup in the early game and go even at 15min you’ve won.

How to Counter

AP Shyvana clears brilliantly and has burst to boot thanks to her slinging Fireballs that’ll 1-2 shot Karthus – she also provides better Dragon pressure.

Kassadin will look to take the free passive lane and scale to level 16 easier thanks to the noninteractive matchup.

Finally for bot lane, Yasuo/Taric will look to punish the low mobility of Senna/Maokai to get uncomfortably close for easy kills.

3. Front-to-back Teamfighting

Despite Trundle getting a slight nerf he’s still excellent for countering the many melee picks in the current meta.

You’ll be able to set up great ganks from your pillar and allow for your Sett to have an easier time to feed your foes a couple of knuckle sandwiches.

Xayah isn’t the best ADC in the game alone, but when slotted into team play and paired with Rakan she easily is on par with God Tier. The Lovers duo’s early power and priority are great.

At mid lane, you’ll have an Azir to scale up and add even more obstacles for your opponents to deal with thanks to his Emperor’s Divide.

After the first ten minutes of a match, if your team properly sets up your mid and top to succeed, refocus on your bot laners and be sure to pummel your opponents with 4 man ganks.

Afterward, you should be in a great position to control the flow of the game through pressuring Dragon Soul, Rift Heralds, and Barons.

How to Counter

Trundle may be able to disrupt Nunu with his Pillar but it doesn’t stop the utility and objective control Nunu brings that outshines him.

Ekko thrives to get in the face of Azir and can easily get out of his Sand Soldiers and get on top of Azir.

Ashe + Morgana look to abuse the aggressive nature of the Xayah/Rakan matchup and by having multiple forms of hard CC, it’s easier to chain them together especially because Morgana R will remain tethered on Xayah if she ults.

4. Wombo Combo Teamfighting (Delivery system variant)

It’s always hard to not put some iteration of the ball delivery wombo combo when recommending comps for coordinated 5v5.

It’s a tried and true ol’ reliable method that never ceases to stay relevant.

Add the extra tankiness and peeling that you get from Maokai as well as the sheer utility that Lulu brings to the table.

She can not only protect her carries but can also use her ult to layer on top of the wombo to keep the J4 alive.

The Varus brings a little extra added bonus thanks to his ultimate but please be sure to build him on hit and not the lethality build that has been more popular recently.

Otherwise, you’re going to lack consistent damage in teamfights.

You need to play mid + bot with this comp and remember you have a Maokai when he groups for team fights.

If you can make it to Blade of the Ruined King and Rageblade on Varus, everything else will fall into place.

How to Counter

Graves offers good mobility and kiting against Jarvan and just outclasses him in many other aspects of the game at the moment.

Talon will have mid priority all early game and be able to roam and influence other lanes while also having great kill pressure on Orianna as well.

Lastly, the MF/Bard combo packs a big punch at the moment and can easily punish micro mistakes from Varus/Lulu.

5. Wombo Combo Teamfighting (Scaling variant)

If you aren’t feeling like playing the delivery system variant but still want to have a potent wombo comp, this may be up your alley.

This comp is honestly pretty foolproof if you just don’t feed early.

The insane scaling and damage output this comp pumps out is surely NSFW.

It’s hard to put a timer on this comp when it really activates, but when most of your team (except your support) is all on 2 item power spikes generally you’re golden from here on out.

Overall, you’ve got the knockup synergy with the Wukong and Yasuo, the AoE monstrosity that is Fiddlesticks that covers your AP damage, and MF + Leona which add some CC and wombobility (yes I just made that word up) to make this comp quite frightening.

How to Counter

Zac is able to disrupt Fiddle’s drain, as well as itemize for magic resist (such as Spirit Visage) to keep him alive and not get burst down as easily.

The Jhin + Bard pack in a lot of bursts and some utility of their own that’ll hold the line vs the MF/Leona.

6. Dive Comp

Your win condition for this comp is definitely reliant on your team’s coordination to pull the trigger on engaging fights. And not just every fight you see, but the right ones.

It’s also important to play around item spikes and play the neutral objectives game to sway the tempo of the game in your favor.

Just be sure to close out around 30 minutes otherwise you may be outscaled by certain teams.

With this comp, you’ll be wanting to play very riskily by diving your opponents. This should be made easy thanks to the long-range engagement from Ornn and survivability from Taric’s ultimate.

Your 2 AD carries are primed and ready as well with great damage to round the comp out.

How to Counter

Trundle is able to steal valuable AD from Graves and be able to stick onto him and run him down.

Any armor Graves has will just be stolen by the Troll King and just make graves a caster minion.

Galio fits in perfectly with the anti-dive comp as well as the anti-melee/anti-magic damage that makes him a natural enemy to Diana.

Finally, Vayne + Janna just get a free non-interactive lane phase to allow for harder scaling in the mid-late game.

Feature Recommendation: Team Comparison

We strongly recommend using the Team Comparison feature within the Live Companion on our platform for your Clash matches.

The Live Companion gives you a ton of analysis before your match with player scouting, imported builds and more.

The Team Comparison allows you to see how you stack up against the enemy team with helpful average stats and power spikes.

To learn more about all the other tools the feature has, check out our Mobalytics Live Companion guide.

Older Comps (added Patch 10.4)

The game has changed quite a bit since we last added these comps but we decided to include them in case your Clash team found success with them or in case the meta eventually returns for these comps to be good again.

If they worked well with you in the past, be sure to be aware of what’s changed in terms of buffs/nerfs and discuss with your team how you’ll be adapting to those changes if necessary.

1. “Game Over” – Pick + Teamfight

For this first team composition and my personal favorite, we have a well-rounded pick & teamfight comp that is consistently strong in the early, mid, and late game.

Going into draft be sure to get your hands on Ornn immediately if left open, then follow that up with Cassiopeia. Ornn provides massive stats thanks to his upgradeable items and Cassio will help secure and lockdown kills thanks to the many synergies the team provides such as Rek’Sai Unburrow or Leona CC.

Rek’Sai will allow the team to get rolling early thanks to her favorable early game in the current meta. Caitlyn and Leona will have lockdown synergy thanks to Leona’s lockdown and Caitlyn’s traps.

Also, due to the nature of the bot lane, Caitlyn will be able to maintain lane dominance and help provide priority for the Dragon Soul win condition.

Your win conditions are simple. Let your jungler set up plays and accumulate a small lead and make it unscathed until 10 minutes. After that, group up and fight over neutral objectives until you blast their Nexus into oblivion.

How to Counter

Tristana can use Rocket Jump resets and her early snowball potential to throw a wrench in bot lanes scaling. And lastly, Morgana, is the bane of every engage player’s existence. Her Black Shield will stuff any playmaking potential as well as snaring you until your hair turns gray or you’re done pulling all of it out.

2. “The Wombo” – AoE

Rolling into team comp #2, we have a hard engage style team that excels when grouped and feels oh-so-good when you wombo-combo in sync.

Be sure to utilize your team’s strength of forcing engages and layering ultimates. The best part about this comp is that you have multiple engage tools from Kennen, Nautilus, and Jarvan IV with deadly followup from Orianna & Miss Fortune.

Try to focus more on Rift Herald over Dragons early as you want to transition Shelly for tower platings to reach your item spikes quicker. With this team, as long as you do not run it down pre-10 minutes, you will shine in the mid-to-late game portion of the match.

Pick this comp if you are a team who prides themselves on their synergy and chains ultimates so well the enemy team has no other choice but to give you props.

How to Counter

Senna & Morgana scale well and stifle ganks thanks to Black Shield and the Sustain from Senna Q. Senna’s ultimate can also provide shields to dilute your AoE damage in teamfights.

3. “We’re better than you” – Strong Early/Mid Game + Dive

Moving forward to comp #3, we have an aggressive early-to-mid game team that you will absolutely love to use against teams you’re certain you’ll have them FF’ing in 15 minutes.

Your win-condition is to outplay your opponents early during laning phase and to close out the game pre 30 minutes. Use the aggressive nature of the comp to snowball and dive with Elise since she has synergies to gank and dive in every lane.

You will need to prioritize Rift Heralds for income and to bait teams to defend their structures before you all in them under the tower.

This is a high-risk high-reward playstyle that requires a good amount of synergy between teammates, so be sure to practice this one a couple of times in your scrims before gameday.

How to Counter

Lissandra stalls and locks down your comp fairly easily while Ashe and Morgana slow, snare, stun your champions, as well as your mentals as they deny your strong, aggressive early game.

4. “The Icebreaker” – Scaling + Teamfighting

What allows for this comp to synergize so well is the insane crowd control you get just from Sejuani and Braum which is supplemented by the Sett and Sylas picks to help proc the on-hit effects.

This comp strives to get to the mid and late game so try to play safe early and wait for your team’s item spikes. If all else fails, you have Jinx as a hyper carry to rely on in the late game with plenty of peel to boot.

How to Counter

Mordekaiser will be able to death realm anybody on your team and stand on you with Conqueror and his passive as he emotes over your grave.

Miss Fortune and Taric can sustain and poke in the lane as well as peel and have amazing stalling potential in the later stages of the game thanks to Miss Fortune R and Taric’s invulnerability from Cosmic Radiance.

5. “Secretly OP” – Skirmish

We will take skill expression to a whole new level and help make your hook champions lives easier in the form of Trundle’s Pillar since it will slow and make hooks easier to land. Be prepared to laugh uncontrollably as Pyke will single-handedly purchase your team Rolex’s & Loui Vitton thanks to his insane gold share from “Your Cut” on his ultimate.

This comp may seem a little wonky at first, but believe me, people have forgotten the sheer power and gold Pyke mid provides. Pyke synergizes really well with Hail of Blades which conveniently got buffed recently. The Pyke pick will roam and help kickstart the Vayne train to snowball for late-game.

Picks are essential to this comp so be sure to use Trundle Pillar to narrow their chances of dodging skill shots and if all else fails your team is equipped with above-average peeling tools for your Vayne to get you across the finish line.

How to Counter

Nunu & Willump will be able to secure neutrals far better than Trundle can while Diana will be able to keep Pyke honest in lane phase with decent kill pressure.

Kog’Maw and Morgana will be able to scale exceptionally due to the fact Vayne is looking for a passive lane to farm as well – and in my opinion, I’d be more worried about a Kog’Maw free hitting with Blackshield than a Vayne who’ll likely be spotted and executed on sight

6. “Poke Me on Facebook’ – Poke + Siege

Alrighty y’all are you still with me? With comp #6 we will shift from the primarily teamfight comps that we have covered so far to a more poke based composition, that at the end of the day, will still accomplish what a purebred teamfight comp could achieve if not better.

If you’re looking to annoy and watch as your enemies mentals deteriorates the more you land skillshots, this composition is right up your alley.

How to Counter

Heimerdinger would prove challenging thanks to his turrets being able to block Zoe and Ezreal poke. And finally, Twitch and Taric would be able to stealth stun you in lane phase and outscale you harder in the mid-game.

7. “The Submarine” – Globals + Dive

For the last and final comp, we have a comp that’ll have your enemies barking in all chat for how much you were willing to commit to picking off a player. To me, this is the true one and only submarine comp.

I suggest playing this comp if you’re confident in your split pushing and 1-3-1 abilities as a team. Not only that, but you would also have some very decent team fighting as well.

Look for opportunities to dive with Nocturne + Shen R as your Twisted Fate would be able to ultimate and teleport without being noticed to follow up.

You’ll have another great initiation tool from the Jhin & Leona combo to make picks all the more easier for your Nocturne and Twisted Fate.

Be sure to play safe and farm until level 6, and make plays around your TF or Nocturne and prioritize Rift Heralds early so that you can get to your item spikes much quicker.

How to Counter

Trundle counters Nocturne by Pillaring him away and separating him from his fear target while Ziggs will never allow TF to roam thanks to the amazing wave clear Ziggs provides.

Xayah and Taric will prove difficult thanks to the kiting, sustain, disengage, and invulnerability, and can deny any chance of your team to burst or lockdown any of their fellow teammates.

Conclusion

WRITTEN BY

Ryan Flaress Doyle

I’ve been playing League of Legends Since Season 3. My peak rank was Challenger 407LP. Currently, a paid collegiate League coach at Concordia University Texas and I’ve been coaching and competing in a competitive environment for nearly 4 years.

Hướng Dẫn Chơi Troll Warlord, Cách Chơi Troll Warlord, Học Chơi Troll Warlord / 2023

CÁC GUIDE TROLL WARLORD(theo tác giả)

Tên guide: Troll Warlord guide for 6.72cTác giả: AFTA.Feeder =====================================

Giới thiệu

Ở bản 6.72, Ice Frog đã thay đổi skill 2 của troll từ Blind thành Whirling axe. Đây là một sự thay đổi tích cực,khiến troll trở thành hero mạnh mẽ ngay từ early-mid game chứ ko phải là một con troll cắm đầu farm rừng rồi tới late game mới xuất hiện . Ông vua public Troll đang dần lấy lại đc vị trí của mình trong các game competitive với skill 2 hỗ trợ combat khá tốt . Troll có thể chơi ở các vị trí ganker và carrier.

Intelligent: 13+1

Dam tay khởi điểm: 38-56

Giáp khởi điểm: 2

MS ban đầu:300

Range:500

Attack animation:0,3

Khả năng đi lane tốt(vì có range 500,tay dài ) với skill 2 slow,gây miss và deal dam khá bệnh ở early-mid game

Có thể farm rừng rất tốt,farm một cách điên cuồng với Quelling Blade và Fervor (nếu thích có thể farm ngay từ lv1)

Ulti Global tăng AS cho team

Skill cần ít mana để sử dụng

Skill cool down nhanh

Gank lẻ tốt vì giờ đã có slow+bash+miss+dam

Khi bị silence thì vẫn bá đạo như bình thường

Là một hard carry có thể hạ gục gần như tất cả các hero khác

Skill múa rìu,phi rìu và ulti nhìn rất tàn bạo

Điểm yếu

Máu rất giấy ~.~

Bị counter bởi ghost form, ethereal :-s

Bị counter bởi các skill giảm dam như của rubick,razor,bane:-s

Bị counter bởi các skill giảm AS như của medusa :-s

Nếu dính stun liên tục hay perman bash thì chả thể hiện đc cái sức mạnh gì

Ko có skill để chạy thoát :-s

Nếu team địch có nhiều nuker thì early game với troll rất dễ bị ăn hành

Berserker rage (G) Troll dùng rìu để đánh melee

Tăng 20 MS (30 ở skill lv4),15 dam,100hp và có khả năng gây bash

Lv1-lv4:Chuyển đổi trạng thái đánh melee-ranged ko tốn mana

NOTES: Tuy mất khả năng đánh xa nhưng skill này cho bạn bonus(AS,MS,HP) và khả năng bash là tên tuổi của troll .Hơn nữa skill này kết hợp tốt với life steal

Bash:Khi đánh có khả năng gây thêm dam và stun đối tượng

Lv1:10% gây thêm 20dam và 0,8s stun

Lv2:10% gây thêm 30dam và 1.2s stun

Lv3:10% gây thêm 40dam và 1,6s stun

Lv4:10% gây thêm 50dam và 2s stun

NOTES:

Dam ở dạng magical

Stun xuyên qua magic immunity

Ko stack với Cranium Basher

Whirling axe (E) – RANGE Troll phi rìu theo hình nón, gây slow và deal dam cho đối tượng. Rìu bay xa 900 range

Lv1:Slow 30% trong 3s, gây 75 damage

Lv2:Slow 30% trong 3,75s, gây 75 damage

Lv3:Slow 30% trong 4,5s, gây 75 damage

Lv4:Slow 30% trong 5.25s, gây 75 damage

Cool down:20s

Mana cost:50

NOTES:

Dam là magical

Gây slow trong thời dan dài

Rìu có range xa

Tốn ít mana,nhưng lại ko spam đc vì CD ko đủ nhanh

Whirling axe (E) – MELEE Troll tung ra một loạt rìu ma thuật bay xung quanh mình,gây dam và miss cho đối tượng xung quanh

Lv1:125 dam,gây miss 60% trong 4s

Lv2:175 dam,gây miss 60% trong 5s

Lv3:225 dam,gây miss 60% trong 6s

Lv4:275 dam,gây miss 60% trong 7s

Cool down:12s

Mana cost:50

NOTES:

Dam type là magical

Là skill AoE gây miss

CD nhanh và tốn ít mana

Fervor Skill passive tăng tốc độ đánh 20% của troll qua từng lần vung rìu

Lv1:max 40%AS đc tăng lên

Lv2:max 60% AS đc tăng lên

Lv3:max 80% AS đc tăng lên

Lv4:max 100% AS đc tăng lên

NOTES:

Nếu đổi đối tượng chém thì AS của troll sẽ về như ban đầu

Khi max chém rất điên cuồng

Khi có life steal thì máu tăng cũng điên cuồng

Là một công cụ để farm rừng tốt

Battle Trance (R) Troll dùng ma thuật của mình để kêu gọi tất cả nhưng gì tinh túy nhất của một người chiến binh trên chiến trường,tăng cực nhiều AS cho đồng đội trong thời gian 5 giây (10 giây ở troll)

Lv1:Tăng 60% AS

Lv2:Tăng 100% AS

Lv3:Tăng 140% AS

Cool down: 20s

Mana cost 75

NOTES:

Cùng với Fervor thành một thợ múa rìu tài ba

Là skill global hỗ trợ đồng đội tốt

Có thể spam

Skill này ko có tác dụng trên illusion

Skill build: Build để farm rừng: (như đã nói trên,kiểu build này là kiểu build cũ cho những ai khoái farm hết cả early-mid game )

Level 1 – Fervor

Level 2 – Berserker Rage

Level 3 – Fervor

Level 4 – Whirling Axes

Level 5 – Fervor

Level 6 – Battle Trance

Level 7 – Fervor

Level 8 – Berserker Rage

Level 9 – Berserker Rage

Level 10 – Berserker Rage

Level 11 – Battle Trance

Level 12 – Whirling Axes

Level 13 – Whirling Axes

Level 14 – Whirling Axes

Level 15 – Stats

Level 16 – Battle Trance

Level 17+ – Stats

Skill Build Justification:

Max fervor trước để hỗ trợ giết creep rừng

Berserker rage max tiếp theo để lấy bonus

Ulti bá đạo lấy đúng lv

Tiếp theo là whirling axe và stats

Laner build:

Level 1-Whirling axes

Level 2-Beserker rage

Level 3-Whirling axes

Level 4-Fevor

Level 5-Whirling axes

Level 6-Battle Trance

Level 7-Whirling axes

Level 8-Berserker rage

Level 9-Berserker rage

Level 10-Beserker rage

Level 11-Battle Trance

Level 12-Fevor

Level 13-Fevor

Level 14-Fevor

Level 15-Stats

Level 16-Battle Trance

Level 17+ -Stats

Skill Build Justification:

Max Whirling axes để lấy slow,deal dam và miss

Tiếp theo là berserker rage để lấy bonus

Fervor max sau cùng rồi tới stats

Đây là những item mình hay mua cho một khởi đầu hoàn hảo

Slipper /

Branch x 3 /

RoP /

Tango

Nếu ai muốn farm rừng lv1 có thể mua đồ như sau:

Quelling Blade /

Healing Salve /

Tango /

Slipper

Với

Slipper bạn hãy lên

Poor Man Shield để khi áp sát đối tượng bật berserker rage và whirling axe chém giết thì còn block đc chút dam của creep (khi target vào hero địch sẽ bị creep địch quay ra đánh). Ai ko muốn lên có thể thay bằng

Wraith Band số lượng tùy chọn và up lên

Vanguard. Sau đó

Branch x3 up lên

Magic Wand (nếu cảm thấy ko cần thiết thì bán

Branch để mua cái khác cũng ổn ).

Giải quyết vấn đề mana đã có

RoB.Nếu farm xanh thì mua tiếp

Boots và

HoD. Thọt quá thì chỉ cần

Boots và

Helm of Iron Will là đc rồi :-s

Hoàn thành nốt

HoD Và up

Tread là sự lựa chọn cho những ai muốn thêm AS hơn nữa và thêm cả chút máu cho lượng máu ít ỏi của troll .

Phase là giày mà tôi ưa thích hơn.Khi active nó sẽ cho bạn lượng MS đáng kể để có thể áp sát đối phương dùng Whirling axes MELEE và bổ vào đầu chúng nó những phát bash điên cuồng .Hầu hết mọi đối thủ khi nhìn thấy troll với ulti của mình thì thường quay đầu chạy luôn,vì vậy việc áp sát đối thủ là rất cần thiết với troll.Sau đó up tiếp các item :

Yasha rất tốt đó, cho troll AS và MS cùng dam nữa, toàn những thứ mà DPSer như troll cần Rồi lựa chọn những iteam sau:

BKB nếu team địch có quá nhiều stun hoặc các nuker với bộ skill kết liễu mạng sống của bạn nhanh chóng trước khi bạn kịp quay rìu.

Blink. Nếu dùng thành thạo sẽ trở thành một công cụ thoát chết hữu ích cho troll

S&Y: Ko còn là orb effect, cứ lên thoải mái để bổ sung máu và MS. Nhưng cái Maim ko phát huy tác dụng nhiều lắm vì Troll đã có Bash và slow của whirling axe

Butter: Thêm dam,AS và miss vô đối

MKB: Nếu team địch có nhiều bướm hay bực mình mấy bọn như Panda, PA v..v… thì hãy lên. MKB sẽ nâng cấp bash của bạn lên một tầng cao mới

Satanic: Một item tuyệt vời cho troll,có cái này coi như GG 😛 thằng nào dám láo solo troll nữa

Buriza: Hút máu nhảy dam to, còn gì bằng ( nếu bạn ko thể farm lên đc các DPS item như buttlefly,buriza,manta… chỉ cần lên

Crystal, item này sẽ hoạt động tốt với khả năng DPS của troll và có thể up lên buriza sau này. Item này dễ lên và thích hợp với nhiều player )

BoT: Khi trận đấu kéo dài thì một chút bay nhảy để push cũng hợp lí đấy

Heart /

AC: Chỉ là optional, nếu cảm thấy ko đủ độ trâu chó thì lên

Basher: Ko biết đọc à . “Your bash does not stack with Cranium Basher”

Eye: Quá đắt,để tiền lên buttlefly hay satanic tốt hơn :-<.Nếu cảm thấy bá đạo hết mức rồi thì hãy lên @@

Các orb effect khác:,…v..v: Tin tôi đi, life steal là orb ngon nhất cho troll rồi

Scepter /

RO: OH SH*T… WTF !!?

Ethereal: Lên để tự counter mình à

Gameplay: Early game: Mua start items rồi chạy ra bot/sentinel hoặc top/scourge vì đó là nơi an toàn nhất để bạn có thể farm(gần trụ gần rừng ).Tất nhiên đối với một carrier thì việc last hit là việc cần thiết nhất lúc này,ko hổ báo quá mặc dù tay có dài thật .Animation của troll khá tốt,việc last hit sẽ ko mấy khó khăn.Hãy dụ một disable ngon như CM,VS,Lion..v..v.. việc kill hero địch cùng lane sẽ dễ dàng hơn đấy.

Khi đã có Helm of dominator thì vào rừng dominate một con centaur với stun, ursa với giẫm slow, Dark troll với tung lưới. Với mấy con đệ này thì việc giết người sẽ dễ dàng hơn nhiều.

Tóm lại mục tiêu trong early game sẽ là:

Last hit nhiều nhất có thể

Sử dụng 2 form whirling axe range+melee kết hợp với hero cùng lane đì đọt đối thủ(nếu đc,ko đc thì thôi, quan trọng nhất là giữ mạng mà )

Các item cần có:

RoB /

Poor Man Shield /

Mask of Deadth /

Boots

Tips: Hãy học cách chuyển đổi melee-range thành thạo để có thể sử dụng đc cả 2 form của whirling axe. Một số trường hợp bạn sẽ ko cần tới bash để kết liễu kẻ địch,đơn giản hãy chuyển sang range và phi thẳng một cái rìu vào mặt bọn nó

Nếu bạn phải đối mặt với một lane nguy hiểm(như rylai+kunkka,sven+vs+WD….)hãy nghĩ luôn đến việc farm rừng và ward thật cẩn thận .Ở ngoài lane sẽ rất có hại cho bạn .Nếu thọt quá thì tốt nhất ko nên ra lane nữa, bám rừng một thời gian

Mid – late: Farm và hoàn thành core +. Kết hợp đảo lane để farm/gank hợp lí.Khởi đầu cuộc gank hãy phi whirling axe range để slow đối tượng,sau đó chuẩn sang form melee,lao tới dùng whirling axe dạng melee,kết thúc bằng chém chay. Nếu chúng nó còn hấp hối thì bật Phase lên và làm lại từ đầu .

Mục tiêu mid game: Tiếp tục farm và gank những lane gần đó. Chỉ khi nào đồng đội quá cần kíp,hãy town ra để giúp .Nhớ spam ulti để giúp đồng đội gank/push tốt hơn .Mua các thành phần cần thiết để up hoặc

Tips: Ở lv 8 với bạn đẫ có thể ăn RS một mình đc rồi …Hãy vào rừng kiếm một con orge mage có skill giáp băng,dùng nó buff lên người bạn,chuyển form thành melee rồi spam liên tục ulti (nếu thik có thể dùng thêm skill 2 )

Khi hoàn thành BKB – Lothar(hay blink) thì bạn đã rất bá đạo .Thời kì giết người liên tục đã tới .Tiếp tục ăn RS những khi có và hoàn thành +.Rồi sau đó muốn giết người thì giết,muốn Push thì push, Troll nhà ta làm cái gì cũng nhanh hết

chỉnh sửa và trình bày lại bởi cachchoidota.blogspot.com