Top 8 # Xem Nhiều Nhất Xóa Highlight Trong Word 2010 Mới Nhất 3/2023 # Top Like | Beiqthatgioi.com

Xóa Liên Kết Link Trong Word 2010, Xóa Hyperlink Ms Word 2010

Với khả năng chép và dán toàn bộ nội dung văn bản trên website từ font chữ, cách bố trí,…mọi nội dung đều sao y bản chính khi bạn copy bất kì nội dung ở trên website hay trên ứng dụng nào khác vào Word trong bộ ms office 2010. Vì vậy, nếu bạn sẽ không muốn xuất hiện một số liên kết được chèn khi copy đoạn văn bản đó bạn sẽ phải thực hiện việc xóa liên kết link trong Word 2010 trong MS Office 2010 mà thôi.

Xóa liên kết link trong Word 2010.

Bước 1: Từ văn bản bạn muổn remove hyperlink.

Các bạn tiến hành nhấn Ctrl + A hoặc di chuyển chuột bôi đen toàn bộ văn bản. Kế tiếp đó nhấn tổ hợp nút Alt + F11.

Bước 2: Khi xuất hiện cửa số microsoft Visual Basic. Các bạn chọn vào mục Insert, sau đó kế tiếp Module.

Bước 3: Các bạn nhập đoạn code sau vào cửa sổ Module.

“Sub Remove_Hyperlink_KoDZ()

Dim i As Long

For i = ActiveDocument.Hyperlinks.Count To 1 Step -1

ActiveDocument.Hyperlinks(i).Delete

Next i

End Sub”

Sau đó các bạn nhấn vào Run.

Kế tiếp đó nó sẽ hiện ra của số thông báo các bạn tiếp tục nhấn vào nút Run để thực hiện.

Bước 4: Và cuối cùng các bạn quay lại văn bản của mình và kiểm tra. Việc xóa liên kết link trong Word 2010 đã thành công, các hyperlink trong văn bản của bạn đã được xóa bỏ.

Bước 1: Các bạn cũng bôi đen toàn bộ văn bản cần remove hyperlink.

Bước 2: Các bạn nhấn tổ hợp phím Ctrl + Shift + F9. Như vậy là đoạn văn bản chứa hyperlink sẽ hết.

Vậy qua đó chúng ta có thể remove được những đoạn văn bản chứa hyperlink một cách đơn giản. Trong khi soạn thảo văn bản Microsoft Word 2010 hỗ trợ cho người dùng chức năng hyperlink để chèn các liên kết vào trong đoạn văn bản và cách để remove nó đi, tuy nhiên lại thiếu đi chức năng remove toàn bộ hyperlink. Với thủ thuật nhỏ mình đã nêu ra trong bài viết này hi vọng sẽ giúp ích cho các bạn là xóa liên kết trong Word 2010 hoặc xóa hyperlink trong Word 2010. Trên phiên bản Word 2016 bạn cũng có thể thực hiện xóa toàn bộ link liên kết với cách làm tương tự.

Highlight Text In Powerpoint 2010 For Windows

Learn how to highlight text in PowerPoint 2010 for Windows. Highlighted text can recreate the look of colored, transparent ink on text.

As of now, no PowerPoint version supports text highlighting as a feature you can add to selected text. And, before we explore a workaround to overcome this limitation, let’s look into the necessities of highlighting text. If you want to emphasize some important words within your slide, then highlighting indeed helps. However, PowerPoint doesn’t have a ready-made tool to highlight text as there is in Microsoft Word – but you can use Word’s text highlight as a workaround!

Follow these steps to learn how to highlight a text within PowerPoint 2010 for Windows:

  • Open your presentation and select the text which you want to highlight, as shown in Figure 1, below. Thereafter copy (

    Ctrl

    +

    C

    ) the selected text to the Clipboard.

    Figure 1: Text selected on the slide

  • Now, launch Word. You will end up with a new document created. Then, paste (

    Ctrl

    +

    V

    ) the copied content within this document. Once you paste, you will see that the Paste Options icon appears, as shown highlighted in

    red

    within Figure 2.

    Figure 2: Paste Options icon

    action will bring up the Paste Options drop-down menu, as shown in Figure 3, below. Here select the  Keep Source Formatting option (highlighted in

    red

     within Figure 3) to retain the text formatting from the source PowerPoint slide.

    Figure 3: Keep Source Formatting option

    Text Highlight Color button (highlighted in

    red

     within Figure 4). Note that the text is now highlighted in

    yellow

    (refer to Figure 4, again).

    Figure 4: Text highlighted

    Text Highlight Color button to bring up the drop-down menu that you see in Figure 5, below.

    Figure 5: Text Highlight Color drop-down menu

    More About Highlighting in Microsoft Word 2010

    We recommend that you select the text first in Word, and then choose a highlight color. Alternatively, Word lets you choose a highlight color even when no text is selected. If you do so, the cursor changes to the highlighter icon, as shown highlighted in

    red

    within Figure 6, below.

    Figure 6: The highlighter icon cursor

    Now you can highlight text almost as if you were using a conventional highlighter pen with a piece of paper or a book. You can highlight contiguous or non-contiguous areas of text now. The latter is shown in Figure 7 below.

    Figure 7: Highlight non-contiguous areas of text

    We recommend that you select the text first in Word, and then choose a highlight color. Alternatively, Word lets you choose a highlight color even when no text is selected. If you do so, the cursor changes to the highlighter icon, as shown highlighted inwithin, chúng tôi you can highlight text almost as if you were using a conventional highlighter pen with a piece of paper or a book. You can highlight contiguous or non-contiguous areas of text now. The latter is shown inbelow.

  • Now copy (

    Ctrl

    +

    C

    ) all text back to the Clipboard. Paste (

    Ctrl

    +

    V

    ) within your PowerPoint slide. Once you paste, you will see that the Paste Options icon appears. Now immediately press the Paste Options drop-down menu, as shown in Figure 8, below. Here select the Keep Source Formatting option (highlighted in

    red

     within Figure 8) to retain the text formatting from the source Word document. This will result in highlighted text copied on the slide, as shown in Figure 8.

    Figure 8: Select Keep Source Formatting option

  • In Figure 9, below you can see that we have next highlighted some non-contiguous text areas in the second paragraph with three different colors.

    Figure 9: Both contiguous and non-contiguous areas of highlighted text copied back to PowerPoint

    Once done, you can copy the highlighting to other text without having to use Word again. You can also remove the highlight altogether right within PowerPoint. Both procedures are explained in our

    Copy and Remove Highlighting for Text in PowerPoint 2010 for Windows tutorial.

  • Save your presentation often.

  • How To Quickly Highlight Recurring Text In Word

    Highlighting text in Microsoft Word is easy if you know these two shortcuts.

    Highlighting is a common task in Microsoft Word because it allows the reader to quickly find specific words or phrases. If the text occurs a lot, manually highlighting all instances would be tedious, and fortunately is unnecessary. In this article, I’ll show you two ways to highlight recurring text: using Word’s Find & Replace and Find options. Both are good tools to know when you want to review surrounding text rather than make a blanket change. Both are easy but come with a few limitations.

    Disclosure:LEARN MORE: Office 365 for business TechRepublic may earn a commission from some of the products featured on this page. TechRepublic and the author were not compensated for this independent review.

    I’m using (desktop) Office 365, but you can use earlier versions. You can work with your own document or download the simple demonstration .docx file. It doesn’t work in the browser edition.

    How to highlight in Word using Find & Replace

    Figure A

    When highlighting recurring text, you might turn to Replace first, but you’ll find highlighting on the Find tab, not Replace. Let’s run through a simple example by adding a green highlight to every instance of the word video in the demonstration document:

    First, choose the highlight color. This step might not matter, but it’s important to note that Word will apply the current highlight, which might happen to be no highlight at all. For our purposes, choose green from the Text Highlight Color dropdown in the Font group (on the Home tab).

    In the Find What control, enter video

    From the Reading Highlight, choose Highlight All. Figure A shows the highlights.

    If you highlight another word or phrase-regardless of the highlight color you use-Word will remove the results of the Highlight All task.

    If you remove the highlight from any of the highlighted instances, Word will remove them all.

    After highlighting, you can quickly peruse your document and make updates as necessary. The highlighting will stay in place until you remove it. You can even save the highlights.

    However, all this quick highlighting has its limits:

    Now, let’s do the same thing using Find in the Navigation pane.

    In the text control, enter video and press Enter. Word will automatically highlight all instances (Figure C).

    Figure B

    Figure C

    How to highlight in Word using Find

    There’s more than one way to highlight recurring text, and you’ll want to be familiar with both. This time we’ll use the Find option, but you can skip choosing a highlight color because Word will ignore the setting. Now, do the following:

    The same caveats apply as before when trying to work with subsequent highlighting. In addition, when you close the Navigation pane, all highlights disappear. For this reason, I find this option less flexible, but if you’re working in the Navigation pane for other reasons, it works well.

    Stay tuned

    In a subsequent article, I’ll show you how to replace one highlighting color with another! If you have any cool highlight tips, please share them in the Comments section below.

    Also see

    Xóa Đường Kẻ Ngang Trong Word 2022, 2013. 2010, 2007, 2003

    Bạn vô tình tạo ra đường kẻ ngang hoặc không biết nó xuất hiện ở đâu ra mà cũng chẳng biêt xóa đường kẻ ngang trong Word nó như thế nào ? Không cần phải tìm kiếm đâu xa khi bài viết này sẽ giúp bạn thực hiện công việc đó với hướng dẫn xóa đường kẻ ngang trong Word 2016, 2013. 2010, 2007, 2003.

    Trước khi xóa đường kẻ ngang trong Word 2016, 2013. 2010, 2007, 2003 chúng tôi muốn nói rằng việc xóa hay tạo đều có tác dụng riêng của nó và nếu như bạn hiểu rõ công dụng cúa các đường kẻ ngang này chắc chắn sẽ biết được nên tạo nó ra khi nào cũng như tránh những lỗi thao tác vô tình tạo ra đường kẻ ngang này. Trong hướng dẫn sau đây sẽ không chỉ có một phiên bản duy nhất mà là xóa đường kẻ ngang trong Word 2016, 2013. 2010, 2007, 2003 để đảm bảo rằng cho dù bạn sử dụng phiên bản nào đi chăng nữa vẫn có thể áp dụng cách trong bài viết.

    Bước 3: Trong Borders and Shading bạn chỉ cần lựa chọn None rồi nhấn OK.

    Và kết quả xóa đường kẻ ngang trong Word 2010, 2007 tương tự như ở trên.

    Bước 3: Tại đây chỉ cần lựa chọn None rồi xác nhận OK.

    Với 5 phiên bản trong hướng dẫn xóa đường kẻ ngang trong Word mà chúng tôi nói ở trên sẽ giúp bạn xóa đường kẻ ngang trong Word một cách dễ dàng. Quả thực thủ thuật này không hề khó ngay cả với người mới, việc xóa đường kẻ ngang trong Word cũng không phải là vấn đề gì lớn nhưng biết được thêm các tính năng, các công dụng của các công cụ trong Word sẽ giúp bạn nâng cao kỹ năng sử dụng Word của mình.

    https://thuthuat.taimienphi.vn/cach-xoa-duong-ke-ngang-trong-word-33341n.aspx Và nếu bạn chuyên tâm hơn về Word sẽ thấy có rất nhiều tính năng đơn giản tương tự mà người dùng không để ý đến chẳng hạn như việc xóa dòng kẻ dọc trong Word cũng là một ví dụ. Chúng ta đã có bài viết xóa đường kẻ ngang trong Word vậy thì xóa dòng kẻ dọc trong Word là như thế nào, liệu nó khó không ?